Tandläkarbesök

Efter ett fåtal timmars sömn sprang jag mot bussen, men var lite för sen, så det var lika bra att gå tillbaka och ta cykeln. Cyklade till stationen, tog tåget mot Kävlinge och tänkte tillbaka på gymnasietidens alla tågresor. Jag blev smått nostalgisk i kylan.

 

Hos tandläkaren gick det någorlunda bra, inget fel förutom att jag nog borstar lite för våldsamt på en kindtand, så mitt tandkött har dragit sig tillbaka en aning, därav ilningarna jag nämnde i förra inlägget. Tandläkaren gjorde dock ingen stor sak av det, men jag fick panik och sprang in på apoteket och köpte allt flourigt jag kunde komma över. Eller ja, nu överdriver jag. Men jag köpte extra mjuka tandborstar, flourtabletter (tar mig tillbaka till barndomen) och något annat flour-tjottafräs som man ska ha mellan tänderna, jag tänkte att det kanske skulle vara bra under den lilla ståltråden dit man inte kommer åt med tandtråd.

 

Och tack och lov fick jag banankräm, det är bättre än bokmärkena man fick som barn. Jag älskar banankräm.

 

Ps. hon tipsade om Sensodyn, men jag valde att slå dövörat till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0