18.11.2009

Dagens göromål



Idag har jag saker att göra. Jag har plugg för flera timmar framöver, speciellt då jag ska jobba imorgon och därför inte kommer studera nämnvärt då. Jag har lite ärenden på stan, bl.a. apoteket, och ikväll har jag simhopp.
Sedan jag började igen, efter ett uppehåll på ett par år, har det faktiskt gått väldigt bra på träningen. Jag har nästan glömt bort vad jag hade problem med, och satsar därför på att göra hoppet utan att tänka på svårigheter. Dessutom har jag en annan inställning nu har jag märkt. Nu kör jag mer på "vinna eller försvinna", det är lika bra att satsa 100%, annars är det inte lönt att jag tränar. Samtidigt har jag inga speciella ambitioner, även om min ena tränare försöker övertala mig att ställa upp i KM om ett par veckor. Jag har ju aldrig varit rädd för att tävla, men nu måste jag tävla med ett skruvhopp som jag inte precis har koll på. Aja, det är väl bara att köra.
Efter simhoppet måste jag snabba mig hem, för klockan nio är det Paradise Hotel! Oh yeah.


Jag känner lite att jag inte har full koll på det här med bloggen. Jag försöker byta bild, men den vill inte. Jag väljer en bild men ingenting händer. Jag skyller på allt annat än mig själv. Och sen är jag väldigt imponerad av alla andra bloggar jag ser. Unga tjejer som fasiken har mer koll på webdesign än jag, jag förstår inte hur de lär sig? Eller är det något jag missat? Någon guide som de har tillgång till? Eller måste man bli polare med någon 13-årig bloggerska som kan lära en hur man lägger in bilder som bakgrund, egna "headers" eller vad det nu kallas, lägger in klockor och tjafs. Jag är imponerad och lite intimiderad av dessa små bloggtokor. Jag tror jag får fråga Hanna om hjälp. Fast hon verkar inte särskild proffsig iofs, men iaf 347 gånger proffsigare än jag.
Nu ska jag först leta runt på internet om det finns någon guide som alla använder sig av eller om jag bara är ovanligt obildad.

Dessutom, en sak som gör mig irriterad. när jag hoppar över en rad här, blir det inte så när jag publicerar, utan allt kommer jäkligt tätt. Så, det är inte mitt fel att allt står i en klump. Jag får nog snart skriva ett mejl till blogg.se med alla mina frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0