274: Söndag?

Det känns precis som en söndag idag.
Igår efter att vi sprungit (med Kiwi) 5km tog vi en dusch, köpte pizza och bjöd över pappa. När pizzorna var uppätna stack vi till Bishops Arms och mötte upp med Elna och Patrik för några glas vin och öl. Vid tolv stängde de där, vi splittrades, men när jag och Ivar var nästan hemma kom vi på att Tove ju hade födelsedagsfest på Wermlands, så vi vände på klacken och travade dit. Jag drack två drinkar, Ivar två öl, vi pratade med Tove, och tog oss hem vid två, gick med Kiwi och somnade.
Imorse (11.45 typ) gick jag ut med Kiwi, handlade, och bakade scones och gjorde kaffe. Så nu har vi haft en riktig mysstart på dagen, med lugn, stor och god frukost, precis som en söndagsmorgon.
Inte lika mysigt nu dock, Ivar ligger i sängen med sin dator och jobbar, jag ligger i soffan med min och ska skicka in min ansökan till universitetet.

G
oogle Translate:
It feels just like a Sunday today.
It feels just like a Sunday today.

Yesterday after we ran (with Kiwi) 5km we took a shower, bought pizza and invited the father. When the pizza was eaten, we stuck to the Bishops Arms and met up with Patrik Elna and a few glasses of wine and beer. At noon they shut there, we broke up, but when I and Ivar was almost home, we came to be Tove had nonetheless birthday party at Wermlands, so we turned on his heel and stacked there. I drank two cocktails, Ivar two beers, we talked with Tove, and took us home at two, joined the Kiwis and fell asleep.

This morning (11:45) type I went out with the Kiwi, traded, and scones baked and made coffee. So now we have had a real mysstart in the day, with quiet, big and good breakfast, like a Sunday morning.

Not as nice now, however, Ivar in bed with his computer, and am, I lie on the couch with me and will send in my application to the university.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0