285: Rich bitch

Hej mina vänner, ovänner och snyltare.

Igår var jag på Hollywoodfruarna hos Amelie, och vet ni vad min snikna vän säger?
Att hon aldrig playar de youtubeklipp jag postar eftersom hon tror att jag kan få pengar för det. Men nej vänner, så är inte fallet. Jag ska berätta vad jag får pengar för, så det underlättar för er - vad ni vågar, vill eller undviker att trycka på.
Vad jag tjänar pengar på:
- Dubbellänkar: Ord med två streck under skickar vidare er till olika företags hemsidor.
Fullkomligt ofarligt, och jag får några ören för varje enskild person som klickar på dem.
- Många enskilda besökare per dag: Rankar mig på en lista, ju högre upp på listan
jag kommer, desto mer har jag chans att tjäna. (rör sig om typ 30öre-2kronor/vecka.
- Googlereklamerna: Ju fler som klickar på mina länkar från Google (ute till höger)
desto mer pengar får jag (handlar också bara om några ören)


Vad jag inte tjänar pengar på:
- Vanliga länkar: Länkar med ett streck under är mina länkar, antingen till gamla
inlägg eller andra sidor jag tycker ni borde se.
- Youtubeklipp: Tjänar jag inte ett skvatt på, utan lägger in för ert nöje, och mitt minne.
- Många besök från samma IP-adress: Era besök registreras bara en gång/dygn,
alltså, Elna, du kan läsa min blogg åtta gånger om dagen utan att bidra till min rikedom.
- Bilder: Nej, no money coming in there.
- Tipsa: Om jag skriver om någon vara eller ett företag handlar det inte om att tjäna
pengar; min blogg är inte så stor att några företag bryr sig ett piss om mig,
utan tipsar jag så är det för att jag gillar varan/företaget.
Så, tryck nu på denna feta melodi och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0