293: Lånebarn

Efter en ruskigt god middag i Kävlinge för att fira att min bror fyller ett kvarts sekel har vi nu kommit hem, jag, Ivar och vårt lånebarn Kiwi. Som en liten familj, alla har sina platser, Kiwi rusar in och kollar efter vattenskålen direkt, och om det finns någon god köttmat som det brukat finnas till henne här. Nu ligger hon och sover på sin filt i hallen. Gulligt.
Och alla fick små presenter av mamma, efter att hon suttit fast i Washington ett par dagar för mycket. Jag fick ett jättefint sötvattenspärlor-armband, Ivar ett par manschettknappar som han blev väldigt nöjd med, Jonas en fin nyckelring, Ann ett halsband och pappa Southern Comfort. Mamma är snäll hon.
Nu ska jag Filippa Barka mig till sömns, kommer garva i en timme sen sova gott. Mhm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0