294: Upp till kamp!

Kom nyss hem från dagens första promenad. Nu har jag börjat lära mig vilka hundar som promenerar i vilka områden (fjöntigt, ja) och idag träffade jag en av dem. En man med en gigantisk jag-vet-inte-vad-hund, men typ nästan lika stor som en grand danois, kanske en korsning. Han är den ENDA jag sett med så stor hund här, och idag försökte han få ögonkontakt och hälsa. Jag såg det i periferin att han kollade mot mig under åtminstone tjugo sekunder. Men mina vänner, ICKE att jag tänkte hälsa på honom, trots att jag bara några minuter tidigare varit oerhört talför och trevlig mot två damer med två små vita jyckar.
Nej, jag tog upp en kamp, en kamp för joggare, hundägare och alla som promenerar. För vet ni vad jag vet? Jag är bombsäker på att det är han som fullkomligt struntat i att plocka upp enkiloskorvarna efter sin hund, alla de skrämmande stora tollarna som ligger jämt utspridda längs med promenadstråket. Han trodde de skulle försvinna i snön, men det kan jag, Kiwi, och mina skor intyga att de inte gjorde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0