413: Lykke Li har köpt mig

Ivar ringde förut och frågade vad jag skulle göra idag. Då visste jag inte men nu vet jag. Jag har börjat beta av youtubes alla liveklipp med Lykke Li - Jag är helt såld.


En annan artist som får mig att tappa hakan under sina liveuppträdanden är Veronica Maggio. När jag såg henne för första gången på Malmöfestivalen 2008 var det nästan mer hennes stil än musik som jag fastnade för. Senare lyssnade jag in mig mer på musiken och förstod att det här var bra rakt igenom. Nu hittar jag inget på youtube som är sådär pang-tjong-bra, men det här får duga, det visar i alla fall hennes gungande,medryckande diggande.


Nu ska jag klicka vidare på youtube, pauslyssna på Spotify och dricka upp mitt gröna Ahmad-te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0