106: Länkar till rikedom

Läsare, vänner och familjemedlemmar. Alla som läser min blogg, nu ska ni få höra:
Det finns två sorters länkar i min blogg.
De som bara har ett streck under sig är mina egna, då jag länkar till gamla inlägg, låtar, bilder eller apintressanta sidor.
De som har två streck under sig är sponsrade länkar, länkar som jag inte kan påverka. Jag skriver ett inlägg, och när man sen läser det så har vissa ord länkats, t.ex, hår (länkas till en frisörsida) eller liknande. Dessa är alltså utom min kontroll, ofrivillig reklam kan vi kalla dem. Men, visst störde jag mig som fan på dem i början, (ge fan i mina inlägg!), men nu har jag insett att de är bra.
När någon av er klickar på dem, och kommer till den här andra sidan, så kan jag tjäna några öre, hur mycket beror på vad företagen bestämt, och jag kan inte se det, utan kan bara se en klumpsumma.
Hur som haver, denna veckan har jag hittills tjänat 4,77kr på det. Det är najs.
Så, nu vill jag uppmana er att ha som vana att klicka på dessa länkarna, för min skull! Ni förlorar inget på det, utan ger bara mig en fin gåva, som jag uppskattar mycket. Jag kan dock inte få ut några pengar från min blogg för än det uppgått till 500, och än så länge har jag tjänat typ 8 kronor på tio veckor, men så småningom, så småningom. Jag behöver bara fler läsare.
Ta nu min desperata önskan, och skänk en slant åt behövande, helt gratis för er. Och skänk en slant till Haiti också när ni ändå är igång.

Röda Korsets Ungdomsförbund håller på med en kampanj där de försöker samla in 3 miljoner kronor på 30 dagar till barn och unga som drabbats av jordbävningen i Haiti genom att få oss unga att sms:a och skänka 20 kr. Sms:a TEENHELP till 72 900 för att skänka 20 kr till Haiti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0