109: Får jag böla lite till?

Gött att det luktar apa i hela köket när jag värmer den enda maten jag har; en äckelsoppa jag gjorde häromdagen, och en sista minipizza. Det bådar gott.
Jag har dessutom ont i båda mina långfingrar. Ojojoj, snart är jag klar med min klagosång.
Först skulle jag lossa en lina, och nåt skit vid fästanordningen gav mig ett djupt, storblödande jack längs med nageln på vänstra fuck-youfingret.
Sen tappade jag min snodd (tofs, totte, hårband whatever) när jag hoppade, och när jag väl hittat den och dök ner till botten så var det inte nog med att mina öron sprängdes, nej på något sätt lyckas jag skära upp två små jack på mitt högra fuck-youfinger, alldeles nedanför nageln.
Här får ni receptet på min äckelsoppa, så ni vet vad ni ska undvika för resten av ert liv.
2 morötter
3 små King Edward
Vatten
Alla kryddor ni tycker ser intressanta ut (t.ex. curry, paprika, basilika, timjan, mejram, oregano, chili, grillkrydda)
1 tärning grönsaksbuljong
lite köttfärs
vitlök (fyra klyftor i olika storlek trillade av när jag skulle ta, så jag fick använda alla)
PAUS! Fy fan, RAW går över gränsen idag, en äcklig kanadensare (Jason Rouse) gör massor av opassande saker.
Koka upp vatten och häll i lite av varje av kryddorna. Skala och skär morötterna i "mynt". Skala en potatis, men skrubba bara resten, och skiva dem. Lägg i dem i vattnet. När rotfrukterna är mjuka, använd stavmixern för att göra allt till en orange jämn sörja.
Gör köttbullar av köttfärsen, vitlök, massa heta kryddor, salt och peppar. Kludda ner dem i soppan, och kasta ner en näve bulgur också. Småputtra i tio minuter. Dela upp i tre burkar och en skål, frys in de tre och njut av den fjärde. Önska allt ogjort.
När ska jag lära mig att less is more när det gäller matlagning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0