Hallonpannkakor

Kolla då! Bara kolla på underverket!
Havregryn, ägg, mjölk, salt och 3,5dl hallon, Baboom! Massor av nyttiga (?) pannkakor till frukost.
Jag fick ISO-dietens nya kokbok av mamma, och så många fantastiska recept! Jag brukar aldrig följa recept, men nu blir man så inspirerad att man inte vill äta annat.
Så, denna mängd pannkakor ska tydligen vara nyttiga, jag blev proppmätt efter den stora. Nyttigheten motverkades dock i mitt fall, jag öste på socker för jag tyckte hallonen blev för sura. Får prova några andra bär nästa gång, jag brukar vara lite känslig mot bara hallon.
Idag har jag Kiwi här som sällskap, vi ska försöka tänka på annat än Lillan, ut och leka i snön och gå långa promenader. Eller ja, självklart tänka på Lillan, men försöka vara glada ändå. Jag är övertygad om att det var rätt beslut, men det gick så fruktansvärt fort och sådan kontrast mot skidresan, och att inte hinna ta farväl... Det svider verkligen.
Nu ska jag äta resten av pannkakorna, dricka kaffe och läsa Sydsvenskan som börjat trilla in på morgonen. Tack mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0