Pizzadrömmar

Eftersom jag suttit och drömt om mina minipizzor hela morgonen tänkte jag utveckla gårdagens inlägg lite.
Vi bestämde oss alltså för att göra egna pizzor, efter att Ivar blivit inspirerad av filmer på youtube där de slänger degen i luften och allt. Jag är inget jättefan av pizza, men står självklart min älskling bi vid hans olika infall, liksom han alltid försöker följa mina nycker.
Jag sökte på "luftig pizzadeg" och hittade en som lät mindre komplicerad. Jag bytte dock ut hälften av mjölet mot fullkornsdinkelmjöl istället, och gjorde åtta minipizzor istället för en stor. Det blev capricciosor, men två med bearnaisesås, och två med gorgonzola. Dock blev de neutrala godast. Och min tomatsås var gudomlig! Jag köpte krossade tomater och hade i basilika, färsk persilja, gröna oliver, salt, peppar, vitlök, piri piri och tabasco. AMUMS! Efter att ha klämt i mig tre, en av varje sort var jag proppmätt och frös in resten. När jag vaknade imorse var mina pizzor allt jag kunde tänka på. Ivar inspirerade mig dock att käka den vanliga ISO-frukosten, så nu sitter jag och väntar på att bli hungrig igen så jag kan käka mina pizzor.
Fasiken så snygg Courtney Cox var på Ellen idag. Mums!
"Courtney Cox, I love you
You're so hot, on that show!"
(South Park)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0