397: Årets mest misslyckade måltid

Jag skulle svänga ihop något av det jag hade hemma, vilket var gräddfil i frysen och pasta. Jag tinade gräddfilen i micron till en grynig vätska, och halvsmält burk, tillsatte ingredienser för rosa sås, och vitlök. Kokade pastan och äcklades av min sås. När jag sen skulle hälla av pastan lyckades jag tappa ut allt i vasken. Ilsken som få grävde jag upp äcklet, tillbaka i grytan, sköljde av och dumpade i min äckelsås. Så nu sitter jag, bitter som fan, och äter något som ser ut som spya och bara smakar vitlök.
Vad lär vi oss av detta?
  1. Frys inte gräddfil
  2. Tina inte frusen gräddfil i micron (jag vet inte vad som händer om man tinar vanligt)
  3. Om du bor sex meter från en ICA-affär; Handla ny gräddfil.
  4. Häll inte av pasta med gryta och lock om armen är bortdomnad av squash-träningsvärk

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin klanning hade du iaf. Och vadda squash-traningsvark, nar fick du det? Nar du spelade med Ivar eller?

2010-07-14 @ 13:37:33
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jadu, det är ett mysterium.

2010-07-14 @ 15:37:43
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0