404: Bildbomb

Jag har lämnat Kattvik, åkt hem till Lund för att tjäna pengar en dag, och hade tänkt uppdatera er. Det var ju ett tag sedan jag skrev, och det har hänt en del. Mysiga, somriga, underbara, sköna grejer. Men när jag satte mig ner för att börja plita upptäckte jag att det aldrig skulle funka. TV3 visar Sex education, Sex and the city och Sex and the city. Helt klart - ni får bildregn istället, med små förklaringar. Bildösregn får vi väl säga.


Sommarmiddagar i Kattvik inleds allt som oftast med mumsiga hylledrinkar och lite snacks.


Elna körde Ivar, mig och Tove till Dalby stenbrott. Det gick väl lite sådär, efter en vacker skånerundtur ringde hon efter vägbeskrivning.


Det är hett i Elnas och Patriks lägenhet.


Att något så sött kan göra något så äckligt.


Här har ni sötnosen. Den lite mer håriga alltså.


Han är ganska vacker, och nästan vuxen nuförtiden, den där lilla Milton.


Efter många försök under ett års tid lyckades vi få hit hela familjen Rasmusson för lite volleybollspel.


Totalt bestod vi av Rasmusson gånger fem, Rasmusson-pojkvän gånger två, en Kattis, en Ivar, en Johan och en Edgar.

I torsdags åkte pappa, mamma, Jonas, jag och Ivar till kära gamla Blekinge för att gå på begravning.


Efter begravningen beslöt vi oss för att njuta av det stekheta vädret, åkte ut till några klippor och svalkade av oss i havet och solade en aning, innan vi drog på oss icke-begravningskläder och åkte in till Östersjöfestivalen.


Vi strosade mest omkring och tog fotografier och tittade på vackra vyer, vyer från uppväxten. En otroligt mysig kväll med god (dyr) mat, ett par öl och mycket nostalgi.


Det fanns hoppfiskar i havet, stim som simmade runt under ytan för att plötsligt explodera upp i luften innan de snabbt gömde sig i djupet igen.


Tillbaka i Kattvik igen har Ivar ägnat sig åt drakflygning, jag har strosat rundor med Nathalie under tiden.


Världens största vattenmelon, 13,4 kilo och oerhört saftig och god.


Igår kväll bakade jag, Nathalie och Limuel en kolatårta. Den var inte förfärlig men inte någonting vi gör om. Vacker var den iaf.


När kolan var uppäten åkte jag, Ivar och Nathalie ut till Torekov och hälsade på Alex i hans sommarstuga. Vi spelade korspel, kalaha, lappleken och Barbro, och snackade massor såklart.


När klockan närmade sig fyra kom också gryningen och vi klättrade upp på taket; frös, njöt av utsikten och fotograferade.


Här har ni Alex!


Efter takäventyret åt vi mackor med ost och avokado och drack te.


När taxin var beställd men inte skulle komma på 45 minuter cyklade vi ner till havet. Nathalie ville bada, och Alex gick med på att lida med henne.


Lite skrämmande tjur.


Det verkade vara ganska kallt.


Upp till huset igen, och ni får några fler cykelbilder eftersom jag tycker sådana är så vackra och somriga.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken oförskämt trevlig sommar du verkar haft! Jag skulle velat vara med i Karlshamn; den där tunneln väcker så många minnen. Söta skor hade du där också. Men vad är Barbro för spel?!

2010-07-27 @ 08:16:21
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, tänkte exakt samma sak som Malin när jag såg skorna! Får man kanske lov att "ta" lite bilder? :D Lill-kissen blev så bra på dom!

2010-07-27 @ 12:34:06
Postat av: Kattis

Malin: Ja, jag vet, jag blev helt nostalgisk när vi närmade oss tunneln, det var härligt att komma tillbaka. Och tack, skorna kommer från en thai market på Penang - 25 kronor minsann.



Barbro var något spel för kvinnor, men det gick bra ändå. Gjort för tjejkvällar eller något.Inget höjdarspel...

2010-07-27 @ 16:54:19
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Kattis

Anonym - vem är du?

2010-07-27 @ 16:55:21
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elna. Glömde visst den lilla detaljen...

2010-07-27 @ 17:54:45
Postat av: Kattis

Haha, jaha, ja klart att du får!

2010-07-27 @ 17:59:13
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Kattis

Du kan ju ange min blogg som källa =)

2010-07-27 @ 17:59:33
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pff, bara för att du vill ha fler läsare.

2010-07-28 @ 20:16:45
Postat av: Kattis

Klart!

2010-07-30 @ 01:06:38
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0