359: Turbulent

Okej, forvanansvart nog star jag vid en dator pa Singapores flygplats. 29 grader varmt fast klockan bara ar halv sex pa morgonen. Och jakligt fuktigt i luften.

Ja, forresten, jag skriver forvanansvart nog, eftersom det mesta hittills varit jakligt turbulent. Vi var ute i nagorlunda god tid till flygplatsen, skulle checka in, men nej. Mitt pass var inte giltigt. Eller jo, i vanliga manniskors ogon var det ju det, det var giltigt till november, men tydligen maste det vara giltigt i minst sex manader efter hemresan. Inte en chans att jag skulle fa resa med. Nu skriver jag en snabb sammanfattning av hysterin, ungefar lika snabbt som hela kalaset gick.

Mamma ringde polisen i Sverige, pappa ringde runt till myndigheter i Malmo, Ivar flirtade med flygplatspersonalen och jag storbolade. Men, inget av dessa hjalpte pa plats, utan jag och mamma akte i ILFART (flera flera flera kilometer i timmen for fort) till Malmo, hoppade fore i alla koer, svangde till hoger fast det var forbjudet, samtidigt som pappa ringde och forberedde passkontoret och gav oss vagledning. Jag hoppade ur bilen mitt i gatan, kutade runt huset, in och kasta bort en sjupersonersfamilj, fa mitt fula rosa pass (nej, kopa, 980kr), köra jäääääääääävligt snabbt tillbaka (bytte till min egen dator nu, så jag kan skriva med åäö) rusa in, checkade inte in min väska utan fick ta den som handbagage.
Jaja, iväg kom vi, och nu har vi kommit hit. Jag tyckte flygresan var lite turbulent också, men inte Ivar. Ugga. Nu ska vi snart titta på soluppgången uppe i solrosträdgården här, och köpa ny solkräm eftersom Ivar lyckades ha den i handbagaget efter allt trubbel. Attans. Hoppas er torsdag var lite lugnare än vår!
Förresten, fy fan vad najs Singapore airlines var. Och vad mätt man blev!

Kommentarer
Postat av: Andreas

haha, varför händer det alltid nåt sånt här. Riktigt sjukt att du hann, najs men sjukt!

2010-06-04 @ 07:33:38
Postat av: Malin

Jag är riktigt imponerad av både Ivars och pappas snacketalanger och mammas körtalanger! Och dina böltalanger såklart. Berättade för mamma att jag just precis IGÅR fått reda på att den regeln finns i Sydafrika via en kollega vars kompis fastnat på flygplatsen där och varit tvungen att flyga direkt tillbaka. Hade jag hört det en dag tidigare hade jag varnat er...

Var Singapore Airlines så fantastiskt som vi hört? Hoppas verkligen ni får en mer avslappnad resa i fortsättningen!

2010-06-04 @ 08:18:18
Postat av: Malin

Forresten, jag berattade din historia for mina kollegor har (saklart) och Tim varnade att det ar inte helt sakert att alla lander accepterar provisoriska pass. Ni bor kolla det innan ni reser vidare!

2010-06-04 @ 11:12:43
Postat av: Kattis

Andreas: Det var helt galet, det kan nästan bara handla om tur. Jag med min vidskeplighet tror att det var tack vare mitt Gamlegårdskors!



Malin: Singapore Airlines var ruskigt bra, inte fan kunde man sova fast man borde, en privata TV:n var fylld med smaskiga serier, filmer, spel och språkskolor. Och så var det ju mat och dryck hela tiden!



Bra tips förresten, vi får kolla det när vi fixar visum isf, eller vet ni vart man kollar upp det?

2010-06-06 @ 13:14:12
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0