364: En dag på stranden

Tjenixen! Nyss hemkomna från stranden. Efter att ha spenderat två timmar på flygbokning till Indonesien tog vi taxi till en strand en halvtimme bort. Vackert, stora vågor, sand, snäckor, värme, Najs! Det hade jag längtat efter. Och vattnet var så varmt, jag skulle gissa på åtminstone 28-29 grader. Skönt. Enda negativa var att Ivar förbjöd mig att ta med alla fina snäckor jag hittade. Massor av fina snurrsnäckor, sådana man köper för massor av pengar i Sverige. Bajs. Han skyllde på tullen. Lite negativt är det också att vi inte har tillgång till dusch nu, och jag sitter helt klistrig av salt och med Ivars deodorant under armarna. Gulligt. Ivar tog i alla fall precis ett dopp i poolen här på hotellet. Nu pausar vi, dricker milkshake igen och packar allt på rätt plats, strax ska vi ta taxi till hamnen och åka tillbaka till Penang. Ivars arbetsdagar börjar närma sig.
Någon som kan gissa var vi ska bo?

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan de vau aen Bayview Hotel?

2010-06-09 @ 09:54:34
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/index.html
Postat av: Caroline

Gud vad härligt det låter (förutom saltklibbet då)! Själv har vi regn hemma i Sverige.. Surprise surprise!

2010-06-09 @ 10:18:38
Postat av: Trixie

Nja jo lite avundsjuk är jag nog. Utom kackerlackorna då.... Nån snurresnäcka hade ju platsat i akvariet!

2010-06-09 @ 21:54:17
Postat av: Trixie

Och förresten glöm inte Ann's student imorgon, eller idag för er därframme i framtiden :)

2010-06-09 @ 21:56:34
Postat av: Kattia

Malin: Alldeles riktigt. Dock ett nedköp, man får vad man betalar för här i Malaysia. Vi betalade mycket mer innan. Skit också.



Carro: YES, äntligen har ni dåligt väder! Nu ska jag nog lämna hotellrummet och gå ut till poolen och njuta =)



Mamma: Du ska få se bilder, jag har sparat dem lite iaf.

2010-06-10 @ 07:49:53
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: A

god morron! (:

2010-06-10 @ 08:27:26
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0