367: En bränd tillvaro

Vi låg ju på stranden igår, i en och en halv-två timmar. Sjukt skönt, men när jag bytte om kunde jag inte se att jag fått någon bränna. Efter vår tre-timmars båtfärd tillbaka till Penang och incheckning på hotellet så kunde jag dock se. Ja, både jag och Ivar kunde se. God dag kräftor! Brända på bröst, rygg, axlar, rumpa och ansikte. Ivar var förfärad, jag var tacksam för att jag fått färg! Hahaha!
Efter att ha badat i after sun i natt så hade det lugnat ner sig. Vi åt hotellets ( Ja, Bayview igen) lunchbuffé för saftiga MYR 30 till frukost, jag köpte internet och Ivar for iväg. Idag är hans första möte på ett sjukhus här i Penang, jag hoppas det går bra för honom. Jag kunde givetvis inte låta bli poolkanten, men jag har faktiskt lagt mig i skuggan för brännans skull. Och smort in mig med spf30. Och jag ska inte ligga här så länge. Kanske. Tills laptopens batteri är slut.
Jaja, dagen till ära, när jag är helt själv, har vi skrivit en att-göralista. Jag ska maila AirAsia, Seat24, SilkAir och försöka boka hotell borta i Batu Ferringhi. Pass-trubbel försvinner inte bara för att man fixat ett provisoriskt, nu vill vi vara säkra på att jag kommer in i Indonesien, vilket tydligen inte är säkert.
Batu Ferringhi är ett ställe lite utanför Penang, tydligen är det där man kan bada. Här inne i staden är havet  och stränderna ganska grisiga. Bayview är bara bokat förra natten och nästa natt. Och tur är väl det. Vi är inte helt nöjda med rummet. Vi har verkligen märkt att man får vad man betalar för här i Malaysia, innan betalade vi i genomsnitt 500kr/natt, nu betalar vi 390. I detta rummet får vi:
  • Två enkelsängar
  • Grannhusets gråa betongvägg två meter utanför vårt stora fönster
  • Svarta hårstrån överallt
  • En tunn tidning varje morgon
  • En varm kyl
  • Badlakan
I förra rummet kan man lägga till ett par saker, som gjorde vistelsen en aning lyxigare:
  • Tvålkopp
  • Tjock tidning
  • King-size bed
  • Havsutsikt, och även poolen inom synhåll
  • Städning varje dag
  • En kall och välfungerande kyl
  • Handdukar
  • Skrivbord
  • Extra dusch (förutom badkaret)
Jaja, det fanns inga bättre rum kvar, och för de MYR 74 vi sparar kan vi få en lyxig middag för två.



Kommentarer
Postat av: A

du fanns med på blogg.se

mest kommenterade ;)

2010-06-10 @ 10:11:05
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0