202: Mystiskt

Okej, sjukt underligt!

Jag satt här i godan ro och hällde i mig det sista av mina frukostfrukter smoothiefierade. När jag äter frukterna som vanligt brukar jag bara ha två frukter, men när jag gör dem till smoothies (den här gången för att bananen var lite ofräsch) brukar jag stoppa i lite av varje. Idag bestod den av en banan, en clementin, ett fåtal hallon, några blåbär och 10-12 gojibär. När jag satt så som på första bilden, och stirrade in i det ni ser på andra bilden såg jag en massa små illrosa fibrer. Var fan kom de ifrån? Hallonen tänkte jag direkt, men det var bara typ två hallon och här var en jäkla massa fibrer, dessutom är väl hallon mer skal och gojjs? Fibrerna var 2-6mm långa. Blåbär har väl mest färg i skalet och inte i köttet? Inte illrosa i alla fall? Det här är ett jäkla mysterium.

Kommentarer
Postat av: Trixie

Men om man har blåbär i en smoothie så blir väl allt rosa så fibern kan ju vara vad som helst????

2010-03-16 @ 13:36:32
Postat av: Kattis

Ja men allt blir ju rosa-lila typ, men dessa fibrerna var verkligen illrosa, olikt allt annat i glaset. Typ barbierosa, cerise eller hur det stavas. Typ såhär rosa: http://www.plant-identification.co.uk/images/rosaceae/rosa-rugosa-1.jpg

2010-03-16 @ 14:19:03
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Ja det var ett mysterium :)

2010-03-16 @ 14:53:10
URL: http://trinidaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0