316: Finally!

När Ivar gick in på ICA för att köpa bacon slog det mig plötsligt, Fan! Tänk om han köper fel sort bara för att den andra är billigare!
Jag är väl inte direkt känd för att spara pengar på min mat, utan bryr mig mer om ingredienser, vana och märke, medan Ivar däremot inte kunde bry sig mindre.
Jag tänker alltid att ja, visst, något som kostar elva kronor här kanske kostar åtta kronor om man köper euro shopper eller coop eller något annat blaj, men vad fan ska jag med tre kronor till?!
JO, mina vänner, det börjar bli dags att tänka om nu, för med tre kronor kan jag köpa en taxiresa i Malaysia, en klänning i Thailand, en lyxmåltid i Singapore (okej okej, jag vet att jag drömmer, men ändå!) eller en natt på ett hostel i något annat asiatiskt land.
För nu, nu är resan bokad mina kära! Inte till Thailand efter som de inte verkar vara särskilt villiga att kiss and make up, utan till Penang i Malaysia. Sedan bokar vi flyg runt i asien därifrån. Mmmhmmmm! I know!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0