484: Zelda

Visst går många händelser er förbi då jag inte uppdaterar min blogg, men som tur är har jag varit någorlunda bra på att dokumentera med kameran. Här är något som hände förra veckan:
Från klockan åtta när Ivar gick till jobbet, till klockan fem när han kom hem därifrån stod en katt och jamade hysteriskt utanför köksfönstret. När Ivar kom hem smet katten in genom ytterdörren med honom, och eftersom både jag och hundarna hela dagen varit väldigt intresserade av vad det var katten ville, och hundarna numera avlägsnats, släppte jag med öppna armar in både min älskling och katten. Vad Zelda ville ha var mat. Rejält hungrig, och arg för att vi åt och hon inte fick hoppade och klängde hon så vi fick stå upp och äta vår kvällsmat. Gosig och charmig var hon, men jag fick bita ihop ordentligt för att inte ge henne mat så hon trodde hon skulle få bo här. Även om hon givetvis skulle få bo här om jag fick bestämma.
Men, plikttrogen och väluppfostrad som jag är undersökte vi hennes öron efter ID-nummer, ringde polisen och startade en utredning. Katten hörde tydligen hemma i Växjö. Hmmmm. Långväga gäst. Polisen fick tag på Växjö-bon som stod som ägare och det visade sig vara hans ex-flickväns katt. Jag fick numret till henne, talade in ett meddelande och någon timme senare ringde hon och frågade förtvivlat om hennes katt levde. Numera bodde hon på Smålands nation, så så värst långväga var katten tydligen inte. Hon kom och hämtade Zelda, och mitt kortvariga men älskvärda kattbesök var förbi. Tyvärr. Jag håller varje dag tummarna för att hon ska komma förbi igen så jag kan gosa och kanske råka ta in henne...

Kommentarer
Postat av: Malin

Söt! Jag önskar Trouble var lika söt...

2010-11-19 @ 15:34:20
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ja, jag önskar att jag hade en överhuvudtaget!

2010-11-19 @ 15:55:18
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Trixie

Ahhh. Nu kom jag på det. jag trodede ni menade Kiwi:-)

2010-11-26 @ 11:21:24
Postat av: Kattis

Kiwi är också söt!

2010-11-29 @ 07:26:49
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0