"Löpträning"

Igår var jag ute och försökte mig på att springa. Jag gick in för det stenhårt, tänkte att nu jävlar, inte ska det väl vara så svårt att springa på min måltid redan nu? Jag måste ju klara det om en månad!
Efter 100 meter fick jag håll och fick gå en kilometer. Jaja, inga sura miner, så småningom fick jag upp farten utan att vika mig dubbel av smärta. Inte i närheten av den önskvärda hastigheten, men ändå. Sprang och sprang flera mil kändes det som, men runkeeperdamen höll inte med om avståndet när hon envisades att var femte minut göra mig uppmärksam på att jag minsann inte avverkat ännu en kilometer, utan snarare 700 meter. Deprimerande. Jaja. Sista kilometern högg hållet in igen, och jag fick powerwalka sista biten, vilket i och för sig var helt okej eftersom jag körde min "nice ass-walk". Jaaa, sommar 2011, jag SKA ha ett juicy ass!
Kom så småningom hem och körde hundra situps, hundra rygglyft och hundra benlyft. Struntade i armhävningar fast jag försökte ställa in mig på att avverka dem under hela springturen. Jag avskyr armhävningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0