AJ AJ Kapten!


Försökte få till en skarpare bild, men Ivars dator ville inte riktigt fokusera på pincetterna

Tjugo tjejer blev utvalda av Smartson för att testa Brauns nya epilator Silk-épil 7 Dual Epilator, och jag var en av dem!

Givetvis var jag tvungen att testa så fort jag kom hem från vår inredningsrådgivning. Det tog ett par minuter av ilsket surrande och till slut att Ivar körde några drag på sin arm innan jag vågade föra maskinen mot mitt smalbens hud. ZIM ZOM, AJ! Det stack till som tusan. Efter någon minuts paus och ett par djupa andetag körde jag igång igen, och den här gången drog jag långa drag, runt hela smalbenet. Döm om min förvåning, men efter ett tag var det inte alls särskilt smärtsamt!

Jag får väl erkänna att jag inte blev jätteimpad. Det speciella med Brauns Silk-épil 7-epilatorer är att de ska kunna greppa extra korta hårstrån. Jag vet ju i och för sig inte hur andra epilatorer fungerar, hur korta hårstrån de får tag på, men jag hade nog förväntat mig att den här skulle ta i princip alla. Jag har bara provat en epilator ett par gånger innan, och nog aldrig gjort ett "helt jobb", så jag har inte riktigt jämförelsematerial nog för att uttala mig om den här epilatorns kapacitet jämfört med andra.

Den här modellen, Dual Epilator, har en extra finess. Förutom Close Grip-epileringen kan man även sätta på ett munstycke som har inbyggda rakblad från Gilette Venus. Dessutom är maskinen vattentät, vilket innebär att man kan epilera i duschen också. Så, eftersom jag inte gillar att raka torrt, ska jag prova själva Dual Epilator-teknologin vid nästa bad.

Idag tog jag dock mitt test-ansvar till nästa nivå. Eftersom jag bara gjorde ena benet i måndags för att kunna jämföra, gjorde jag andra idag. Dessutom bytte jag munstyck till ett som bara gör ca. en centimeter (i bredd) av pincetterna synliga. Detta munstycke är till för intimare områden. Mhm! Bikinilinjen och armhålorna. Sorry, men jag vågade faktiskt inte testa i armhålorna än, jag bara föreställer mig hur den tunna elastiska huden dras ut när ett hårstrå försöker ryckas och köttas av nästkommande pincetter. Däremot tog jag mod till mig och testade bikinilinjen (ja, kanske inget man egentligen vill skriva i sin blogg, men man får ta sitt ansvar som testperson!).  Det gjorde FRUKTANSVÄRT ont, men jag bet ihop och försökte röra epilatorn långsamt så jag inte skulle behöva dra flera drag på samma ställe. Här blev jag faktiskt glatt överraskad. Vartenda hårstrå for med!

Summan av kardemumman:
Resultat benen: Inte jätteimponerad, trots flera upprepade drag fick pincetterna inte tag på alla mina små fjun. Dock är det ju klart bättre än innan epileringen!
Resultat bikinilinjen: Smärtsamt men effektivt.

Inför nästa uppdatering:
Jag ska fortfarande testa rakbladsmunstycket, där maskinen både epilerar och rakar. Dessutom så får ni då höra hur det har gått med de behandlade områdena, hur långvarigt resultatet är och hur huden har reagerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0