Matdagbok

Måhända börjar den här bloggen mer och mer likna en matdagbok, men vet ni vad?
Det gör inget. Jag gillar min mat och gillar att titta tillbaka i min matkategori och se vilka räliga röror jag hittat på.
För att bespara er från en större mängd inlägg kör jag idag många måltider i ett.
Översta bilden här är gårdagens middag. Trots att våra magar skrek efter McDonald's efter en heldag i skolan/på jobb och sen volleybollsträning tog vi (jag) oss i kragen och satte igång rejäl mat här hemma. Råris, stekt lax, dillsås som blivit över sedan söndagsmiddagen med mamma och pappa, och en stor härlig sallad så klart. Dessutom pryddes laxen av en mumsig skiva chévre.
Jag har fått lite dille på päron (som tydligen ska vara bra för magen också) så för att ladda upp inför mitt rättegångsbesök käkade jag standardfrullen med päron, äpple, ägg, mjölk och ingefära-citronte.
Till lunch blev det samma som igår, lax, råris, dillsås och sallad, och under min sista lektion funderade jag på om jag skulle köra friskusdag och springa när jag kom hem, och sen käka någon sorts sallad innan kvällens träning. Så blev det inte, precis som vanligt. Jag har ännu bara sprungit en gång i år, och det blev jag nästan tvingad till eftersom Elna inte kunde plocka upp mig hemma när vi skulle till volleyn i torsdags.

Det här blev istället dagens mellis och uppladdning för kvällens träning. Lyckat! Jag erkänner, jag är en svag människa. Jag och Ivar har i alla fall sedan igår bestämt att vi ska träna styrkegympa idag, så lite träning får jag ju.
Så, nu är det dags för mig att diska (undanröja popcornsspår), fixa knäckebröd med leverkorv till mig och med ost till Ivar. Funderade på om jag skulle hinna med en nap men det gör jag nog inte. Ska sticka om 40 min... Aja, adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0