493: Sallad - studentens bästa vän?

I mitt någorlunda packade schema har jag fått erfara att sallad är det snabbaste alternativet för att få i sig näring. Visst pluggar jag inte så mycket än, det är mest föreläsningar, introduktioner, välkomnande och fest, men det är inte många timmar man har chans att landa här hemma.
Igår testade jag och Ivar en nyöppnad salladsbar i Lund, fräscht och trevligt, och idag blandar jag ihop min egen med champinjoner, brysselkål, belugalinser, bulgur och ägg.. Och så klart sallad, gurka och tomat. Testade att koka linserna och bulgurn med Sorrentochilin vi fick av Malin, och jodå, den hettade till det. Najs.
Känns kanske som tråkiga uppdateringar för er nu för tiden, men jag vill verkligen försöka klämma in inlägg då och då så jag senare kan se tillbaka på hur jag kände och upplevde termin 1. Sen slår jag vad om att ni egentligen tycker det är lite lite intressant.
Nej, dags att sleva i mig salladen, kånka med mig lagboken ut på stan, lämna in skor för omklackning och sen lära mig slå i lagboken. Jo. Jo jag vet redan hur man gör efter två tidigare kurser i juridik. Men vem vet, jag kanske lär mig något nytt ändå?
Ikväll är det Mischaminglet som gäller, och utgång på Hallands. Får se hur mycket sömn det blir sen, småjurslekarna börjar någorlunda tidigt på lördag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ha det så kul :)

2011-01-14 @ 17:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0