498: Kap?

Kap!
Cyklade förbi Tiger idag för att köpa glajjor till helgens temasittning. Till min förtjusning var läsglasögonen oförskämt billiga, och med ännu större förtjusning upptäckte jag att en styrka var någorlunda rätt som läsglasögon för mig. Visserligen reglerar mina riktiga glasögon min astigmatism bättre, men dessa är helt klart ett värdefullt komplement. Två par åkte via kassan ner i min väska, har ännu inte bestämt vilka som ska förgylla min nuna imorgon.
PS. Om någon från min grupp ser detta så är jag väl medveten om att glasögonen kanske inte
är av perfekta formen för ändamålet, men nu kan jag använda de mer än en gång i mitt liv. DS.
Nu: slänga ihop någon hemmakomponerad blomkålspaj, vi hade en liten olycka med frysen igår så all mat bör ätas inom det närmaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0