Bokmal

Att ena boken i paketet skulle vara lagboken kanske de flesta kunde gissa. Några kanske undrar varför jag inte redan hade en lagbok, men årets upplaga hade inte kommit ut än när jag började i januari. Årets upplaga var också enda alternativet, eftersom Regeringsformen blivit uppdaterad.
De andra böckerna då? En till till skolan; An introduction to the european convention on human rights. Ja jisses vad jag gillar kurslitteratur på engelska. NO! Men, övning ger färdighet, så jag beställde även en engelsk bok jag länge velat läsa - Nelson Mandelas bok Conversations with Myself. Jag hoppas att jag inte kommer kunna slita mig från den, har hört mycket gott om den.
Sista boken ut är den folk kommer sucka åt mig för. Carl XVI Gustaf Den motvillige monarken. Nu ska jag få reda på alla skandaler och hemligheter! Sorry mutti om du får skämmas!

Kommentarer
Postat av: Malin

Får jag låna Mandela när du är klar? Och kanske kungaboken, det ÄR svårt att låta bli skandaler...

2011-03-01 @ 12:17:54
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Självklart! Osäkert dock om jag hinner klart innan skidresan, men ska göra mitt bästa.

2011-03-01 @ 12:50:07
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0