Problem med killen

Jag har problem. Och det har med Ivar att göra. Han befinner sig just nu i Schweiz och jag har varit ensam hemma ett par dagar. Eftersom jag befinner mig i skolan och på träning de flesta vakna timmarna är det rätt okej, men på kvällarna när jag kommer hem blir det jobbigt. Nu misstänker jag att det blir lite extra jobbigt, för i morse när jag tände lampan i sovrummet "fladdrade" ljuset ett tag och nu skriker glödlampan på mig. Sådär som de bara gör när de tänker sprängas nästa gång man tänder den.
Det är nog alltid Ivar som byter glödlampor. Jag är näst intill livrädd för att göra det, rädd för att råka sticka in fingret i hålet när strömmen är på, få en stöt och dö. Jag vet inte ens hur man öppnar den här lampan för att komma åt glödlampan. Och hur ska jag nå upp? Sätta en stol på sängen? Så nu funderar jag på om jag ska låta den vara tänd hela dagen så den håller tills kvällsmörkret anfaller, eller om jag ska släcka och tända den tills den pajjar och Elna kan hjälpa mig ikväll. Hör min klagosång!
Ivar kom hem! / Pappa hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Malin

I vårt hushåll är det minsann så pass jämlikt att det alltid är jag som byter glödlampor. Låt bli att stoppa in fingrarna i hålet. Eller ställ in stå-lampan från vardagsrummet där så länge?

2011-03-17 @ 08:01:34
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: E

Jag gillade att få agera man. Innan Ivar kom in i bilden fick jag alltid vara din man. Det var fina tider. :)

2011-03-17 @ 23:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0