Söndagsbestyr

Gårdagen var en riktig Söndag. Jag vaknade vid halv tio, låg kvar i sängen och kramade och pussade på Ivar ett tag, hoppade så småningom upp fast besluten om att ta tag i min löpning. Drog på mig mina lite slappare löparbrallor och en tunn långärmad, skor på tassarna och iPhonen kring armen. Ut och sprang med Runkeepers coaching inställd på 5min/km. Givetvis är jag inte där än, och jag fick väldigt mycket håll, men lite intervaller fick jag in och det var jäkligt skönt att komma ut. Hem och duscha, klä mig och sminka mig på 15 minuter, upphämtad av Elna och körd till Mia som bjöd på födelsedagsbrunch.
Dundermysigt! Scones, äggröra, potatis, svamp, muffins, frukt, pannkakor och te. Efter några timmar där våldgästade vi Nathalie i hennes nya lya. Lite mer tedrickande och snack, varefter (vid fem) jag och Amelie promenerade från Vildanden till Södra Esplanaden och Studentlyckan. Väl hemma inväntade jag Ivar som sprang 15km i Skrylle och gick sen in på Ica där vi hittade Andreas och Maria. Stod och snackade lite, och köpte käk, gick in och lagade kyckling med yoghurtochtikkamasalatäcke med bulgur och sallad och dunsade ner i soffan framför en film och med ett glas vitt i handen. All in all - mysfaktor 10/10 på hela dagen. Det härliga vårvädret ger + i kanten också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0