Gymnasieperioden

Jag har fått en fråga från en anonym läsare och känner att det är enklare att svara i ett inlägg än en kilometerlång kommentar. Tänkte först inte svara eftersom jag inte förstår intresset, men jag är inte den som är den, utan nu kör vi!
Fråga: Vad är då kravet för att komma in på juridiklinjen? Kan du berätta mer om din gymnasietid? :)
Svar: I år var lägsta antagningspoäng till Lunds universitet ca. 21,40 på gymnasiebetyg
och 1,6 på högskoleprovet.
Min gymnasietid präglades av blondiner, filmkvällar, halvgalna festminnen, simhoppsträning,
ridning, trampolinträning, tågåkande, resor, familjeliv och sist och antagligen minst; skola.
Jag, Elna, Mia, Amelie, Hilda och Murre blev ett järngäng som kallade sig blondinerna - eftersom
vi alla var blondiner. Fortfarande säger vi att vi ska träffa blondisarna när vi ska hitta på något.
Samtidigt höll jag kontakten med både Natta och Carro, vilka även dem fortfarande ingår i min
närmaste krets - såklart! Jag slutade på truppgymnastik efter elva år och kände mig vilsen
eftersom jag var uppvuxen och uppfostrad med mycket träning. Pappa hjälpte mig genom att
dra mig Skåne runt och tvingade mig att prova både simhopp och trampolin - något som var
jobbigt då eftersom jag tyckte att jag som sextonåring var för gammal för att börja på en ny
sport men som jag nu i efterhand jäkligt tacksam för. Jag körde tio meter höga volter, saltos,
skruvar och andra konster ute i Stehag på gigantiska trampoliner i knappt ett år, samtidigt som
jag drillades i volter, bakåtvolter, fothopp och huvudhopp på lite lägre höjder på badet i Lund. Jag
slutade på trampolinen och ägnade istället sex träningpass i veckan under Helmuts hårda
österrikiska hand - definitivt höjdpunkten i min simhoppskarriär. Man bölade nästan varje träning,
av rädsla, smärta eller ilska, men var alltid nöjd när man gick därifrån, och stolt! På simhoppet lärde
jag känna Sanna, som också fortfarande står mig nära. Parallellt med detta red jag på LCR en gång
i veckan, ASHÄRLIGT, men slutade när jag tog studenten eftersom jag skulle ut och resa och mamma
sedan slutade betala.
Jag gick samhäll-ekonomi på Katedralskolan och trivdes som fan förutom på just ekonomilektionerna.
Efter studenten lovade jag mig själv att aldrig mer läsa ekonomi. Vi får väl se vad framtiden för
med sig.
De flesta skräckfilmer jag har sett i mitt liv har jag sett med blondinerna, vi körde filmkvällar titt
som tätt, lagade kyckling med ris, knaprade chips och dippa och gallskrek i soffor runt om i Lund,
Kävlinge, Billeberga och Bjärred.
Det har förekommit hjärnskakningar, kissrullningar, kissande, kräkande, flerpersonshångel,
shottande, solande, Lund-till-Ven-cykeltur, kräftskivor, midsommarfester, bal, student, ridturer,
skrattande, gråtande, shoppande, bilande, nyårsfirande, pojkvänner, födelsedagsmiddagar,
halloweenfester, Berlinklassresa och buskputtande. Det var jävligt, jävligt kul, och vi njuter
fortfarande av varandras sällskap, även om Hilda flyttat till Örebro och Murre till London.
Det jag har minst att berätta om angående gymnasieperioden är just skolan. Förutom att jag
bodde i Kävlinge, åkte tåg med Jocke både till och från skolan, att vi "snöade" pappersbitar från
fjärde våningen, drev Azilde till vansinne på spanskan, inte förstod vad Piotr sa på matte C-lektionerna,
hade en evig ruljans på svensk- och engelskalärare, hängde på skåpen och lärde oss klappmusik av
Amelie, körde vidriga pest eller kolera i matsalen och kotte på rasterna minns jag banne mig inte
mycket mer av timmarna i skolan.
Hoppas du fick svar på din fråga, och fråga gärna vidare annars!

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Kissrullningar?

2011-05-02 @ 18:19:12
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

"Vissa" av oss tyckte det var najs att rulla på marken där någon på festen precis kissat. Härligt!

2011-05-03 @ 10:16:40
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ååååååå vilken sjukt nice recap Kattis! Den sammanfattade verkligen ALLT - minus Bo Strandh-tortyren eller "yippie-häftet" med Bävern på väster :p Man saknar Kattetiden ibland när allt var så nytt och spännande och man var ung och dum. Fast, det var också jäääkligt drygt ibland. Tur att vi hade varandra! Ni borde komma hit till London snart och kanske inte rulla i kiss men....hmm, skaffa matchande fylletatueringar? :p Murris xx

2011-05-03 @ 19:59:58
Postat av: Kattis

Haha, tänk vad jag glömmer - både Bo och Bävern! Har inte ens en aning om vad Bävern heter på riktigt. Kanske borde nämnt Spännis också... Jag saknar att ha helt schemalagda veckor och någorlunda slappt, oooooh.



Hmmm, vi får försöka planera in en resa....

...... och kanske ett bättre alternativ än fylletatueringar!

2011-05-03 @ 20:15:27
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: E

Det här inlägget var det finaste på länge. Jag blev tårögd. Länge leve blondisarna, mina fina vänner!

2011-05-03 @ 21:25:37
Postat av: E

Det här inlägget var det finaste på länge. Jag blev tårögd. Länge leve blondisarna, mina fina vänner! :)

2011-05-03 @ 21:28:16
Postat av: Totte

Du glömde Balles Kebab, berlinfilm och rumbumper. I övrigt minns jag inte heller så mkt mer från skoltiden, mer än att L flöt in dåligt på mig, fast det ledde iofs till att jag inte minns. Haha. Kom till Örebro!!

2011-05-06 @ 20:31:28
Postat av: Kattis

"L flöt in dåligt" på dig? Jag fattar inte Hildur. Vi kommer nog farandes snart, i slutet av juni hoppas jag.

2011-05-07 @ 10:58:32
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0