Jag har blivit lat

Vänner, vänner, jag har blivit lat. Inte förrän nu har jag käkat upp min frulle och hällt i mig mitt te. Jag borde ha hunnit springa, varit i skolan i två timmar eller åtminstone tagit en dusch. Varje dag tänker jag "Imorgon, imorgon tar jag tag i det." Det gör jag inte. Nu tänker jag "Klockan tio tar jag tag i det." Jag tänker diska, måla naglarna, bläddra igenom Dissidenten, vika ihop lite kläder och lägga in i garderoben, rensa mitt skrivbord, springa, duscha och sen äta lunch hos Natta vid ett. Efter lunchen sätter jag mig på Jurran och skriver uppsats fram tills klockan sex då jag sticker på tränarmöte. När det är klart cyklar jag hem och byter om och sticker till volleyn. Idag är det Magnoliacupen och vi ska minsann kamma poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0