Nya löpartag

Igår bestämde jag och Amelie att vi skulle försöka börja springa tillsammans. Jag har ganska länge funderat på att jag ska förändra min löparträning, och istället för att springa mina vanliga 3-, 5-, och 8-kilometersrundor, så vill jag springa i parken eller nåt i en timme och försöka förlänga avståndet istället. Vi kör vår första runda om en och en halv timme. Jag tänker köra med runkeeper, och när tanten i mitt öra säger att det gått en timme stänger jag av och stannar upp och ser hur långt jag kommit.
Reglerna jag givit mig själv är enkla; jag springer så länge jag orkar, kör intervaller, powerwalks och promenader, så länge jag håller igång i en timme är tempot skitsamma. Vi får se hur det går! Förhoppningsvis skrämmer jag inte bort Amelie för det är väldigt värdefullt att ha en löparkompanjon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0