Vad är det för dag?

Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är världens önskedag, hurra hurra hurra!

Är alla med på vilken jäkla chans man har idag? Har i flera dagar funderat och funderat vad som är, och hur jag ska formulera, min livs största önskning.

Många brukar ju önska sig något när den digitala klockan står på 01.01, 12.12 osv. Idag mina vänner, idag slår tiden något som inte hänt sedan Jesu födelse. Då var det nollor hela vägen, idag blir det 11-11-11, kl 11.11. Är ni med? Nästa chans till en sådan här önskning är 3011-11-11, kl 11.11. Om tusen år! Det kommer (antagligen) varken vi, våra barn eller barnbarns barn att uppleva.

Så förbered er och ställ klockorna, jag tänker sluta lyssna på föreläsaren för åtminstone en minut. Och kom ihåg; önskningar man sen berättar om går aldrig i uppfyllelse!


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Okej, du kommer att vilja slå mig nu, men senaste gången något liknande hände var 1911... Och det kan aldrig bli nollor hela vägen eftersom månaden 0 och dagen 0 inte finns.



Men Yay för 11-11-11 11:11; jag ska minsann också önska mig något!

2011-11-11 @ 09:20:31
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag veeeeet! Jag kom på det under föreläsningen nu, det är ju vart hundrade år! Jag tänker radera alla kommentarer och ändra i inlägget så fort jag får tillgång till dator och för evigt ignorera min dumhet! PINSAMT!

2011-11-11 @ 11:06:28
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Elnus

Hahaha, men man fick sig ett gott skratt åt pinsamheten idag. :)

2011-11-11 @ 11:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0