Höstfrulle

När moder jord på en natt växlar från "sommar" till höst, sen "sommar" igen och nu tillbaka till höst kommer höstkänslorna vällande över mig mer än om hösten kommer smygande som i vanliga fall. Ena dagen suktar jag efter en fin (men dyr såklart) höst/vinterjacka, andra cyklar jag till skolan utan jacka. Ena dagen vill jag kura ihop mig i soffhörnan med filtar, te, tända ljus och rökelser, andra vill jag grilla och dricka sommardrinkar.

Den här morgonen fick en sommarstugefrukost från barndomen bli mitt utlopp för höstkänslor; mannagrynsgröt med mjölk och kanel. Mmmmmmm....


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Oj vad längesedan det var jag åt mannagrynsgröt! Men ska den inte serveras med hemmalagad svartvinbärssylt egentligen?

2011-10-06 @ 10:03:00
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ingen aning, men någon sådan har jag inte...

2011-10-26 @ 15:09:24
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0