Mina favoriter

Här har ni mina favvisar i mobilen.
Kalendern - Hjälper mig att bli mindre vimsig. Har äntligen lärt mig att lägga in saker i den så fort de kommer på tal.

Ringtones - Nynedladdad och nytestad. Nu blir jag lite extra glad varje gång någon ringer mig!

Instagram - All time favourite. Ja, ni är kanske spyfärdiga på mina bilder från Instagram, för faktum är att jag allt som oftast använder Instagram till bilder jag senare lägger upp på bloggen. Fula dagar kan bli hur fina som helst med Instagram.

Harbour master - Helt plötsligt kunde man ladda ner betalversionen gratis och jag har därmed återigen blivit lite hooked på Harbour.

Sydsvenskan - Nyheter i korthet, bra när man inte har papperstidningen.

RunKeeper - Ja, just nu skickar den mest frågor om jag behöver lite motivation, men när jag är lite aktivare i mitt träningsliv är detta en ständig följeslagare.

Snabblänk till schemat - Gör det enklare att kolla varje dag och se om det skett några ändringar.

Anteckningar - Vad skriver jag inte upp? Presentidéer, sedda avsnitt på olika TV-serier, bra låtar och recept.

Kalkylator - Min hobby är siffror av alla de slag. Hur stor kommer min lön att bli nästa månad? Hur mycket ska jag spara varje månad för att uppnå mål? Hur många chokladbitar går det på en "portion" (jävligt få!)? Hur stor vikt procentuellt försvann när jag stekte mina svampar? Hur många sidor måste jag läsa i mina skolböcker varje dag? Hur lång tid kommer det ta för mig att läsa ut Avtalsrätt II? ja, ni hajjar min abstinens om inte kalkylatorn skulle finnas till hands.

Sveriges Radio - Morgonpasset gör min cykeltur till skolan fnitterfylld, P3s dokumentärer förgyller mina promenader, löparturer och städdagar.

Skånetrafiken - Ger mig snabbt ett hum om jag tjänar mest på att cykla eller ta bussen.

Wordfeud - Får mig att känna mig jävligt smart och jävligt dum med bara några sekunders mellanrum och utvidgar samtidigt mitt ordförråd.

Snabblänk till Avtalslagen - Ja, när det är den man koncentrerar sig på hela första delen av terminen är det värt att snabbt kunna klicka upp den om man inte har lagboken med sig.

Klart.se - Och Yr.no samt iPhones egen väderapp hjälper mig att sammanställa dagens sannolika väder.

Klocka - Möjligheten till ett oändligt antal alarm och en hel del snoozningar per alarm gör att jag faktiskt kommer upp på morgonen. Gött!

Röstmemon - Spelar in varenda föreläsning och seminarium så jag senare kan lyssna igenom om det är något jag missat i anteckningarna. Eller om jag bara tappade koncentrationen några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0