Olivoljescrub

I tisdags när det var min och Ivars årsdag gjorde jag mig extra fresh och het. Tog en lång dusch och körde den klassiska hemmaskrubben. Det var första gången jag gjorde det. Visst har jag smort in mig med olivolja ibland om huden varit riktigt krasslig och missnöjd med tillvaron, men att ta det ett steg längre har jag aldrig gjort.
Man rör ihop några teskedar socker med en tesked citronsaft och en skvätt olivolja, så det blir en härlig sörja. Sen är det bara att köra igång! Ta en kludd i händerna och skrubba skrubba skrubba (dock ej i ansiktet). De känns nästan som det lyxiga skrubbsaltet vi alltid använder på vårt favoritspa Elysium i Holland. Fast en billigare version. Som luktar dressing och matlagning. Skölj av och gör sen som du vill. Jag kände mig jäkligt oljig och ville lukta lite annorlunda än olivolja, så jag tvålade in mig en omgång vilket tog bort en del men inte allt.
Efteråt är man lite lite fet i huden, men man glänser och glimmar vackert.
En dagar senare: All olja har tagits upp av huden och det är bara smooooth. Smoth, smoth, smoth!
Ps. Bilden är inte från min dag av fresh&hotness, men den glänsande hyn passar in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0