Recension - Maybelline The Colossal volum express, waterproof

Andra produkten ut i min nya kategori är den här mascaran från Maybelline. Bortsett från en period på gymnasiet, då jag bara använde Chanel-mascara, är mascara inget jag väljer att lägga mycket pengar på. Oftast köper jag någon för halva priset vid H&Ms kampanjer, men då alltid någon jag känner igen och har varit sugen på att prova. Dessvärre var den här inte en av dem som jag köpte till ett bra pris. Jag köpte den för fullpris på Åhléns, något jag sedan bittert ångrat. Jag köper inte gärna ny förrän den här är slut/för gammal förstår ni, utan får dras med den ett tag till.
Visst blir ögonfransarna svarta, lite längre och lite fylligare, men kolossala vore en extrem överdrift. Resultatet är jag dock nöjd med, den stillar någorlunda mina behov. Dock var målet med valet av vattenfast mascara att jag inte skulle besväras av utkladdad mascara i slutet av dagen, efter många timmar i skolan och träning. Jag avskyr att behöva tänka på hur mitt smink ser ut, och dubbelkolla varje gång man går förbi en spegel. Vattenfast låter ju lite så som att man skulle kunna cykla till skolan i regn utan att se ut som en nedstämd tonåring vid ankomst, eller att man kan pumpa knäböj, armhävningar och situps en timme utan att allt smink fallit två centimeter neråt.
Det är inte alls det som Maybelline verkar mena med vattenfast. Nej, det betyder att så fort man får upp ångan eller cyklar i Sverige en vanlig höst-/vinterdag då det inte är helt torrt i luften så möter man randiga ögonlock och svarta påsar under ögonen vid nästa titt i en spegel. Däremot, så är det nästan stört omöjligt att tvätta bort mascaran om man inte använde oljebaserad sminkborttagning. DÅ är den vattentät.
Ett stort minus för den här mascaran!
Köp den för ca. 145:- på Åhléns, Kicks, H&M eller andra affärer som säljer Maybelline

Kommentarer
Postat av: Murre

Aj aj aj, ja den mascaran har jag också fast min har röd hylsa. Min är faktiskt rätt vattenfast men jag gillar inte den klumpiga borsten och att den snabbt har torkat ut. Inte så impad av Maybelline överlag - Loréal och MaxFactor är bästa budgetsminket, tycker jag:)

2012-02-07 @ 11:06:26
Postat av: Kattis

Nej, borsten är alldeles för stor tycker jag, svårhanterad!

2012-02-07 @ 15:35:03
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har också den, fast inte vattenfast, utan den med lila text. Tycker att den är super, sitter som berget på mig. Men gillar inte borsten, föredrar tunnare :)

2012-02-07 @ 20:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0