On man ska hoppa simhopp, måste man ha en stark kropp

På måndagens tränarmöte råkade jag gå med på att ställa upp i masterKM. Det innebär att jag måste ha fem hopp från valfria höjder. Jag har inte hoppat på onämnbart många år (känns det som). Sist jag hoppade i kunde jag knappt hoppa, eftersom jag hade tappat alla simhoppsmusklerna. Mina ben bara vek sig.

Nu är det i alla fall bestämt att jag ska få träna för Sanna varje fredag fram till tävlingen. Jag får hoppas hon gör underverk med mina hopp. Övriga veckodagar ska jag träna mina muskler. Jag och Kirill lovade varandra att träna minst 30 minuter om dagen, och inte äta godis, chips, kakor eller glass. Jag lyckades däremot få igenom att man får äta choklad och julbakelser på helgerna. December måste ju vara sämsta månaden att dieta. Jaja, målet är alltså att vara så pass vältränad och fit den femtonde december, att jag kan hoppa ordentligt och förhoppningsvis bli SK Poseidons master 2012.

Baddräkterna passar än i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0