Träning

 
Har haft fyra veckor av intensiv träninsperiod sedan jag var i Österrike. På 28 dagar har jag tränat 27 pass av diverse slag; spinning, ridning, volley, golf, alpingympa, zumba och gym. Det har varit jäkligt intensivt, och inte mycket hemmatid. Den här veckan har jag därför chillat lite och bara gjort det nödvändiga, såsom volleyboll och ridning. I söndags var det Vasaloppsspinning på Gerdahallen, tre timmars spinning. Jag hade förberett mig genom spinning intensiv på måndagen, spinning (och volley) på tisdagen, spinning distans på onsdagen och spinning intensiv (och ridning) på torsdagen. Fredag ingenting, och bara golf på lördagen. Uppladdningen var perfekt, och Vasaloppsspinningen var nästan över innan den börjat. 
 
11 maj är det dags för Lundaloppet, och 18 maj Göteborgsvarvet. Om tio veckor ska jag alltså springa 21 kilometer. Jag har nästan inte sprungit sedan förra Göteborgsvarvet. Min taktik är att träna så mycket som möjligt på Gerda, alltså allt utom att springa, för att lägga så lite tid som möjligt på löpträning, men ändå klara Göteborgsvarvet en kvart snabbare än förra året. Förra året sprang jag på 2h 13min 59sek. En genomsnittstid på ca. 6min 20sek per kilometer. I år vill jag komma under två timmar, det vill säga en genomsnittstid på 5min 40sek per kilometer. Det ska absolut inte vara omöjligt. Synd bara att löpträning känns så tråkigt och traggligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0