Kan man skicka blommor till himlen?

 
Om jag inte är helt ute och cyklar var det min farmors födelsedag igår. En stark och självständig kvinna, som klarade sig näst intill själv i egen lägenhet fram tills hennes bortgång dagen innan sin nittioårsdag. En kvinna som rullade upp sitt axellånga hår på spolar varje kväll, torkade och kammade mitt hår som om det vore gjort av tunnaste silke, alltid doftade gott, alltid bar skramlande armband och halsband, bäddade sängen varje dag, hade fantastiska julgranar med så mycket guld, silver och glitter att jag blev helt förtrollad, pratade med blommorna för att de skulle få sin dagliga koldioxid-dos och hade ett dagligt telefonsamtal med pappa och oss. 
 
Jag har alltid charmats av äldre personer, och jag tror det är tack vare mina fina mor- och farföräldrar. De var goda människor, ypperliga förebilder och insåg vikten av att ta hand om de sina. Jag saknar dem och önskar så att jag kunde få spendera åtminstone några veckor till med var och en av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0