17.11.2009:2

Tantgöra

För någon månad sedan bestämde jag mig för att lära mig virka. I vissa avseenden är jag inte den som ger sig i första taget, så timme in och timme ut satt jag och försökte komma på hemligheten. Till slut lyckades jag förstå dealen och bestämde mig för att göra ett laptopfodral till min älskade lilla Petronella. Då hon inte är av nomalmått, utan 12,1" (har jag absolut för mig) finns inga väskor att köpa, och jag behövde något skydd till henne. Det tog lång tid att bli klar, och vissa veckor låg virkningen bara och dammade, men i förra veckan blev det klart. Här är resultatet, taget med petronellas egen inbyggda kamera:




Efter det projektet fick jag givetvis mersmak, åkte och köpte nio nystan garn i fyra olika färger, letade upp något kallat "mormorsrutor" på internet och satte igång. Massor av små rutor, 10x10 cm ska göras för att senare sys ihop och bilda en filt alternativt ett överkast, beroende på hur många jag orkar göra. En ruta tar ca en halvtimme att göra, så det dröjer väl nåt år innan jag blir klar, om jag ska få annat gjort i livet också. Så här långt har jag kommit på mitt nya projekt:




Vid sidag av har jag även dragit igång ett tredje projekt, eftersom jag hittade en massa garner hemma i mitt flickrum hos mamma och pappa. 
vad det ska bli får vi se om ni kan gissa, så här ser det ut än så länge:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0