382: Fullproppad och alldeles för uppassad

Klockan tio kom Fitri, en av de två maidsen, och knackade på min dörr för att få ner mig till frukost. Jag gick ner, åt fem mackor, gick upp och mådde så dåligt av matchocken att jag somnade, och sov till klockan ett då det återigen knackade på dörren. Excuse me miss, mackan mackan! Dags för mat igen alltså, ner, och skamsen som jag blir om jag inte tar av den serverade maten så langade jag upp några smulor från varje skål. Lite soppa, lite ris, lite tofu, lite omelett, lite gröna bönor med nått smått vitt. Vad var det? Jaha, små torkade, stekta, salta fiskyngel. Där tog det stopp. Hur artig jag än vill vara kan jag inte stoppa de små blängande firrarna i munnen. Troligtvis skulle man inte märka av att både huvud och ben var kvar eftersom de är så små, men ändå.
Saskia kom hem tidigare från jobbet idag, så hon joinade mig vid lunchen, vi pratade ett tag tills hon ätit upp, sen gick jag upp och la mig på sängen.
Magen smärtar och jag skäms. För här ligger jag i min säng och slappar, medan Fitri skrubbar golvet kring sängen, och Nor skrubbar toaletten, från golv till tak, och tar hand om vår tvätt. Hur bra känns det? Inte så bra som det är tänkt, jag har jättedåligt samvete. Hade vi kunnat kommunicera, hade de kunnat engelska, hade jag sagt till dem att det inte behövs. Nu försöker jag istället ge dem tacksamma blickar och säga tack om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det verkar som om du har det riktigt hemskt. Hur star du ut?! Sana dar smafiskar har jag ocksa blivit ilurad, fast da var de deep-fried och del av spanska tapas... Crunchy!

2010-06-22 @ 09:32:53
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Haha, jag vet! Men jag har faktiskt konstant dåligt samvete, även om jag vet att jag bara borde luta mig tillbaka och njuta, det är deras jobb, de har betalt för det.

2010-06-22 @ 09:56:57
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Malin

Skaffa en stor hatt och solglasogon och flakta dig med en solfjader sa kommer du snart in i rollen!

2010-06-22 @ 10:00:50
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Haha, precis. Med en leopard vid min sida.

2010-06-22 @ 13:25:41
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0