Deffa - en vadslagning innan jul

Jag känner lite att jag gett mig ut på kanske en aning för djupt vatten. Efter att i morse ha sett en reklam på internet där en kille går från mysmullig till superdeffad muskelknutte på fyra veckor gick jag med på en vadslagning. Ivar sa ”LIDE att man kan förändras så på en månad” och jag sa, uppnosig som jag alltid ska vara, en allvetare och träningsglorifierande projektstartare, ”Klart man kan, bara man ger allt”.

 

Ja ni, det kanske inte var det smartaste, men när jag bedyrat något kan jag ju inte ta tillbaka det, utan måste låtsas stå bakom allt jag säger. Så, vadslagningsplanerna började med att Ivar skulle ge allt, träna på gym fram tills jul och äta rätt och allt så, och om han fick ett framträdande sexpack skulle han betala gymkostnaderna, annars skulle jag göra det.

 

Ekonomisk som jag är började jag kolla upp gym i Lund, jämföra avgifter osv. men jag kunde inte hitta något där man kunde vara medlem i bara en månad, så projektet skulle komma att bli rätt dyrt, speciellt då han inte är student. Vi kom överens om att jag istället skulle komma på ett hemmaträningsschema och diet som skulle fixa biffen. Som tur är ska det ju bara gälla Ivar, så jag får fortsätta käka mina vinägerchips, kakor och glass.

 

Så nu har Ivar cyklat till sin glamourösa Svenska för invandrare, och jag har påbörjat min research. Först tänkte jag igenom hur fan jag ska lösa detta. Jag har precis i två veckor försökt övertyga Ivar om att man inte ska skippa mjölken i kaffet för att gå ner i vikt, man behöver fett och kalcium. Total fettvägran är ingen metod för viktnedgång.

 

Haha, nu spelas Gagas nya video på MTV. Jag gillar den.

 

Ja, iaf, så läste jag om deffning på internet, och där står det ” För att bli ”deffad” krävs att man går ner till en låg fettprocent och att man får bort underhudsfettet som räknas som det fett som är svårast att få bort.” Gött. Hur fan ska jag göra detta utan att ta bort fettet? Jag tänker fortsätta förespråka avokado, lax och olivolja.

 

Iaf, träningsschemat kommer inte bli så svår att lägga ihop, det är ju vardagsmat för mig att planera timmeslånga varierade träningspass för muskler, spänst och smidighet. Jag ska låna hem hopprep från badet, och förhoppningsvis tvinga Ivar att prova simhopp någon/några ggr.

 

MATEN däremot! Hur i hela friden ska jag lösa detta? Vi äter inte särskilt onyttigt nu, så det blir svårt att göra stora förändringar utan att få brist på något. Frukosten kommer få vara som den är, vår ISO-frukost. Jag varierar ju med havregrynsgröt, men Ivar är inget big fan av det. Jaja, idag ska vi äta upp allt onyttigt vi äger, såsom bröd och Ivars räliga holländska slafsiga färdigsallader (sådana majonnäs- eller whateverblandningar) som genom E-nummermagi håller i över en månad.

 

I tre veckor framöver blir det pastaförbud (oh ve!), risförbud och grönsaksfrossa. Kyckling och fisk i massor ska inköpas. Oh! Jag ska sätta igång ett nytt bönkok! Nu! De ska ligga i blöt i åtta timmar. Nu är det igång.

Jag kommer bli stammis på torget och Abdullan.

 

Och Anus, I need my camera! Allt ska dokumenteras.

På återseende.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0