23.11.2009:2

Öööööööhhhhh, sicken dag.

 

Elna ringde och stönade att biblioteket inte var öppet än, så vi sågs på Espresso House istället. Där lyckades jag studera ungefär noll i 40min. Jag bröt dock en nagel som sen har stört mig hela dagen för att den var rivig. Nu är den äntligen nerklippt. Vi gick till Stadsbiblioteket klockan tio där det gick bättre. Vid tolv kurrade Elnas mage så mycket så att folk stirrade, vi drog iväg och delade på en Lunds Specialpizza; köttfärs, kebabkött, ost, tomatsås och bearnaisesås. Amums. Vi valde att ignorera det gamla direktivet ”kolla först restaurangens toa så vet ni hur det ser ut i köket”. Toan var skräckinjagande äcklig. Pizzan var god.

 

Efter det dissade vi kyliga biblioteket och stack till SOL istället där jag suttit fram tills nu. Innan föreläsningen imorgon måste jag ha läst ut Metodpraktikan med sina ståtliga 454 sidor. Jag är på sida 107. Lyckat. Gött att jag inte upptäckte att den ska vara utläst förrän vid lunchtid också. Det löser sig.

 

 

Ivar lagar alaska pollok och potatis och sallad och ångad broccoli och haricot vert nu. Jag ska fortsätta hjälpa honom. Jag diskade faktiskt innan så jag har inte lämnat honom helt i sticket. Min syssla för dagens middag är salladen. Sicken ära!

Jaja, alla gör vi det vi är bäst på.

 

Sen ska jag plugga lite till. Förhoppningsvis se Paradise Hotel om det går idag. Och sen sova. Imorgon är en nu pluggdag, jag ska möta Elna utanför SOL när de öppnar.

 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0