Ta't!

"Du gillar't!"
Jag blir blir irriterad på't! Det verkar gå en trend bland bloggare att inte skriva korrekt svenska, utan försöka skriva norrlands-talspråk. Fan vad mesigt.
Vi minns väl alla trenderna som gått?
Sedan jag började använda internet har jag erfarit ett antal olika skriv-trender.
1. Skriva som en bebis talar: "Kjam, älskaj daj!"
2. Skriva som en skånsk bebis talar: "Peta på dajje!"
3. Trycka in H på alla ställen man kan komma på: "Pehta påh daj!"
4. Ta bort ändelser så som vi tror att en norrlänning pratar: "Ja kan int tro't." (ooh, flashback - nej flashforward!)
5. Varannan stor, varannan liten: "GuD vAd KuL aTt DeT tAr EtT åR aTt SkRiVa En MeNiNg!"
6. Stjärnor! Överallt: "Hej! *vinkar* Vad gör du? *undrar* *fniss*"
7. Inte riktigt hålla koll på hur man använder punkter, utropstecken osv: "Eller..??! Vadå??...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Är det någon som kommer ihåg fler exempel?
När folk nu börjat med nåt nytt skriker jag bara TöNtIgT..!!!!!!!!!!??!!!!!! här hemma i soffan och försöker skriva så korrekt jag någonsin kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0