363: Afton-milkshake på en ö

Tjenixen i aftonen. Eller ja, här i alla fall. Hos mig är klockan tio över åtta, hos er tio över två. Här i framtiden är det underbart.
Igår kväll beställde jag och Ivar en båttur ut till Lankawi, en liten ö nordväst om Penang, precis på gränsen till Thailand. Vi gick upp klockan sju, duschade, packade det sista, lämnade in en väska på hotellet och tog den andra med oss. Conciergen vinkade in en taxi till oss, och vi åkte mot hamnen och hoppade på en båt. Efter tre timmars färd, jag kan inte säga mycket om den eftersom jag intog komfortablast möjliga sovposition för att inte bli sjösjuk, steg vi iland på denna lilla ö. Taxi till hotellet, checka in, rensa bort tre kackerlackor från badrummet, inse hur jäkla bortskämd man varit på Bayview Hotel, in på shoppingmallet som vi bor granne med, jag fick äntligen köpt mina badskor, fula men nödvändiga, samt lite smycken. Vi tog oss sen med taxi till en restaurang en bit bort, och sen tillbaka och sov tre timmar, klistriga av svett eftersom vår aircon inte är den effektivaste. När vi vaknade vid sju gick vi ner här till poolområdet och beställde in varsin god milkshake. Vanilj till Ivar och choklad till mig. Mysigt. Ivar pillar med jobb på sin iPhone, jag bloggar i topfart på min lilla Petronella. Det har förekommit diskussioner om huruvida vi ska skicka hem henne eller inte, men det är jäkligt bra att ha henne här så hon får nog hänga med ett tag till.
Nu ska vi försöka boka någon snorkling eller så till imorgon, och äta middag och dricka öl för MYR 1,50. Ja, det stämmer, fyra spänn för en öl. Det här är en skattefri ö.
Här kommer en bild på två halsband jag köpte idag, för sammanlagt 7,50. Kronor! Håll till godo.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Mycket fina! Kanske man skulle ta sig en eftermiddags-milkshake här då!

2010-06-08 @ 14:37:57
Postat av: Trixie

Hälsningar från forntiden!



Akta er förresten så ni inte bär med er några kackerlackor hem det vill vi inte ha (som skorpionen på Trastvägen) :-)

2010-06-08 @ 15:07:56
Postat av: Malin

Lite avundsjuk blir man allt. Men varfor ser du sa nere ut?

2010-06-08 @ 20:02:17
Postat av: Kattis

Carro: Tack tack!



Mami: Jag kan inte garantera något, ute på gatan är de 5-7cm men de vi har hittat i våra rum hittills är bara två millimeter. Vi kan ju packa upp och skaka i Kävlinge, så vi inte får dem i huset i Lund.



Malin: Efter en dag i 40 grader, strålande sol och sprutande svett blir man något lam. Addera en äcklig spagetti carbonara som man får ont i magen av. Blaaaah, lycklig är jag, även om det inte syns på de bilderna!

2010-06-09 @ 03:20:11
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Choklad är aldrig fel. :P

2010-06-09 @ 17:19:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0