Långtidsuppdatering

Än en gång har jag fastnat i plugg och allt däromkring, och inte haft möjlighet att uppdatera här. Nu däremot, får ni genom min iPhone se hur senaste tiden sett ut:
Den fjortonde fyllde min älskling år, jag firade honom med sång, glass med jordgubbar och choklad tillsammans med te på sängen, tulpaner och världens minsta  present; en iPod shuffle. På kvällen lagade jag indonesiskt och mycket mer än så var vi inte ensamma; han hade jobb och kurs hela dagen, jag hade skola och på kvällen hade vi volleybollsträning. Romantiskt!

Dagen innan mötte jag upp med Ivar och Scott på Paradiset för lite snooker. Det var nog allt roligare än vanlig biljard. Lite svårare att se askass ut.

Våren är här och med det lite roligare frukostar. Inte bara äpplen, banan och citrus, utan druvor, plommon, persikor, meloner, kiwi och bär. Mums!

I lördags vaknade jag vid tio och gick upp på Esplanaden och hälsade på Mia och Amelie som stod och sålde. Den här vackra gåsen ville Mia göra sig av med, jag förstår verkligen inte varför!
Kvällen innan var det myskväll hos Amelie med hallonpaj, glass och spel, och redan då lyckades jag knipa åt mig en klänning hon hade tänkt sälja. Den är skitfin! Även om hon uppenbarligen dissat den...

På kvällen i lördags var det dags för Juridiska Föreningens vårbal, så vid tvåtiden kom Tove och Natta förbi. Jag fixade Nathalies hår, Nathalie Toves och Tove mitt. Alla tre blev dunderfina och med sällskap av min man, stilig som få i sin nyinköpta frack tog vi taxi till Grand Hotell.

Där tog vi en fördrink med Emilia och Karin, innan vi så småningom promenerade till AF-borgen.
Väl inne åt vi god mat...

...lyssnade på opera och körsång...

...och lyssnade på tal av bland annat Herr Ranelid himself. I hans tal till kvinnan uppmanade han oss att ta emot mannens säd, för om kvinnan inte skulle göra det skulle människosläktet dö ut inom 60 (eller var det 90?) år.

I pausen sprang vi på sötaste lektorn Karin Adlercreutz, som jag haft som föreläsare på en tidigare kurs. Även hon höll ett tal där hon bland annat sa att hon nu som pensionär med gott samvete kunde uppmana oss att ha i åtanke att det finns omtentor men inga omfester.

Väl hemma tvättade jag bort stämplar från loungen, sexan och inträdet.
Jag petade ut 28 klämmor och försökte borsta ut mitt klistriga supersprayade hår och somnade så
småningom gott.

Söndagen såg väl till mesta del ut såhär.

I måndags pluggade jag på skolan fram till tre, men cyklade sen hem, bytte om till shorts och linne,
bredde ut min solfilt och läste om yttrandefrihetsrätt i någon timme och hoppades på att bli av med det
genomskinliga i min hud.

Fick sällskap av en "pickelnyga", då är väl ändå sommaren på g?

Gick så småningom in och bakade havreflarn som jag nu sitter och knaprar på tillsammans med ett stort
glas te.
Gårdagen bestod av skola, sömn och volleyboll.
Nu är jag väl ändå ikapp? Ska försöka skärpa mig lite med uppdateringarna ska ni se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0