495: Hallandia - Kickar kavaj och leopard

Hemma
Tidigt
Skönt.
Pufendorf - Juridiska föreningen - Hallands nation. Nachos och rödvin. Det är fint.
Träffade på Elna - orsaken till min tidiga hemgång.
Träffade även på Dude 21 år. Han tyckte jag verkade så jävla smart eftersom jag snurrade på mitt vin och smakade på det, inte bara drack det. Sen firade han sin vän som fyllde 20.
Jag känner mig så jävla gammal. Jag är inte gammal. Men kanske för gammal för att vara novisch 2011? Jag är ingen novisch. Jag har levt mer studentliv än mina faddrar har. Men visst har jag kul. Även om jag trott att nationsperioden var över.
Tänker ringa full-Ivar som spelar spel med Sparris, kalla hem honom, få ett nej, sussa sött och vakna 05.30 av att en öl- och ciggstinkande underbaring dunsar ner i sängen. Jag gillar att vara sambo. Jag gillar när Ivar värmer mig om natten. Problemet är bara att han tydligen inte kan stå till tjänst 24/7. Måste jag inse att han också har ett liv?
Måste jag bli färdig advokat som tjänar multum innan jag får min hemmafru (Ivar och Marcus har planer)?
Om ni vill kan jag bli filosofisk. När ska jag klämma in (ut) mina barn? När ska jag satsa på familj och när ska jag göra karriär? Ska jag fixa en juristexamen? Jag känner mig gammal. Men ändå är allt för tidigt för att säga. Jag ska försöka njuta av stunden.
Älskas av Ivar, söndagsmiddagar med familjen, umgås med vänner, träna simhopparna och samtidigt plugga hjärnan full av juridik.

Jag antar att ni känner detsamma som jag. Jag borde gå och lägga mig.
Jag ska gå och lägga mig. Småjurslekar på g imorgon.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0