Lundaloppet

Lördagens Lundalopp blev en trevlig upplevelse. Vi hade en lugn morgon och cyklade så småningom bort mot bollhuset där vi satte fast chipen på skorna, fixade Ivars tröja, nålade fast nummerlappar och hade Friskis&svettis-uppvärmning.
Loppet gick bra för bägge, Ivar sprang sin mil nästan en minut långsammare än förra året (48.11min), och jag sprang min halvmil 16 sekunder snabbare än förra året. Mitt mål var liksom förra året 25 minuter, eller åtminstone snabbare än förra året. Jag lyckades bara pressa ner min tid till 26.39min., men är nöjd med det med. Det gick mycket bättre än på den sparsamma träningen, med väldigt bra tempo vissa minuter. Dessutom kom jag på plats 97 av 624 töser som sprang 5km.

Efteråt låg vi i gräset och solade och inväntade prisutdelning. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Malin

11.4 km/h alltså, inte illa.

2011-05-09 @ 11:06:02
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Njä, fast det låter inte särskilt snabbt =(

2011-05-09 @ 15:47:23
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0