Sommarfrukost

Jag gav mig ut för att prova springa innan frukost och se om det hjälpte mot mitt håll, men det gjorde det inte. Så återigen blev det bara tre kilometer och mest powerwalk, vilket i och för sig inte är helt fel. Det var härligt att vara ute lite tidigare än jag varit på senare tid, mycket svalare och friskare luft.
Eftersom frukosten då blev så sent som vid tio kände jag att den vanliga frukosten skulle bli för mycket eftersom jag ska käka lunch vid tolv. Istället gjorde jag havregrynsgröt med jordgubbar som vi konstaterat att man ändå blir ashungrig av asfort och skar upp lite ananas. Somrigt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ananas och jordgubbar mums, men havregrynsgröt? Hur får du ner det?

2011-05-11 @ 11:41:55
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag gillar havregrynsgröt, i perioder. Föräter mig jäkligt snabbt på det, men provar någon månad senare och då slinker det lätt ner igen. Det är ju så enkelt också, att även om det inte precis är det man går och suktar efter så har man frukosten klar på två minuter.

2011-05-12 @ 09:51:14
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Rör ner ett rått ägg i gröten, supergott och du håller dig garanterat mätt länge! Vet att det låter äckligt, men det blir krämigare och mycket gott :)

2011-05-12 @ 12:24:44
Postat av: Kattis

Hmmm, det låter intressant, ska prova det nästa gång. Ska det röras ner i den färdiga gröten eller innan man kokar den?

2011-05-12 @ 13:38:43
URL: http://hurblirdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0