Sommarregn

Okej, jag kanske börjar bli jäkligt tjatig med mina sommarinlägg, men jag är så ruskigt pirrig för att sommaren är på g.
Igår hade vi simhoppets landträning utomhus, med inriktning på allt annat än simhopp. Vi körde volley, fotboll, killerboll och dunkgömme. Sist jag lekte dunkgömme var på Ven med mina töser, men det är fasiken en riktigt rolig lek! Mitt under dunkandet började det regna ett riktigt sommarregn, få gigantiska droppar under några minuter och den uppvärmda våta asfalten doftade så som den bara gör på sommaren. Inte förväntade jag mig att njuta så av regn!

Kommentarer
Postat av: Malin

Sist jag lekte dunkgömme var så länge sen att jag inte minns vad det är. Vad är det?

2011-05-12 @ 10:07:22
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Den som räknar står vid en stolpe eller träd eller liknande, alla springer och gömmer sig. Sen när räknaren får titta försöker han/hon hitta folk, hittar räknaren någon springer den tillbaka till stolpen, smäller i den och skriker "Dunk för X!". Men, när man upptäcker att man är hittad, eller om man märker att räknaren gått ganska långt från stolpen kan man satsa och kuta fram, slå i stolpen innan räknaren hinner och skrika "Dunk för mig!". Den siste personen som lyckats hålla sig gömd har chansen att rädda alla dunkade genom att springa fram och skrika "Dunk för mig och dunk för klabbet!". Då är alla fria och räknaren måste räkna igen. Annars är det den första som blev dunkad av räknaren som får räkna.

Eru mé?

2011-05-12 @ 10:20:59
URL: http://hurblirdet.blogg.se/
Postat av: Malin

Ah, just det, så va're ju!

2011-05-12 @ 12:38:29
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0