Ki Ka Ha Hey Lo Vi Ori Tor Gy

Tydligen så förtjänar jag ett pris, enligt syrran. Tackar! Med det priset följer ett gäng frågor, så här kommer svaren på dem:

1. Varför började du blogga?

För att testa hur lätt det var att tjäna pengar på det. Det var inte lätt. Så därför blir väl följdfrågan varför jag fortsatte blogga när jag nu bara tjänade typ 12 kronor under mitt första år. Det var helt enkelt för att jag insåg hur roligt jag tycker det är att gå tillbaka i arkivet, att läsa och se bilder. Mitt minne är som bekant ganska kass, så att förstärka mina minnen genom en blogg är snabbt, enkelt och uppskattat.

2. Vilka bloggar följer du?

De jag senare ska tipsa om. Plus några fler fast inte lika frekvent.

3. Vilken är din favoritfärg?

Helt och hållet beroende på vad färgen pryder. Jag har inte samma favoritfärg på kroppen som på lakan, inte samma på blommor som på hästar.

4. Vilken är din favoritfilm?

Har alltid varit American History X, men det var nog mest för att Edwardarna (Furlong och Norton) var så snygga, och självklart för att jag bölade ut mina ögon så sorglig den är. Över huvudtaget är det nog rejäla bölfilmer som fastnar mest på min näthinna. Typ PS I love you, The Green Mile och The Notebook. Men även en och annan komedi, dock är jag svårflörtad på det området. De enda som gett mig skrattkramp i magen på senaste tiden är The Hangover, bägge filmerna.

5. Vilket land/länder skulle du vilja besöka?

Kina, Egypten, Indien, Nya Zeeland, Thailand, USA, Frankrike, Dominikanska Republiken... Ge mig en världskarta så kan jag räkna upp fler!

 

Ja, så ska man också tipsa om en och annan blogg. Min överskrift är de bloggar jag besöker en/flera gånger per dag. Jag behöver bara skriva in två-tre bokstäver så ploppar de rätta adresserna fram. När jag såg att jag fått priset tänkte jag att jag kanske borde leta fram riktigt vackra, smarta och roliga bloggar som jag kunde vara sjukt stolt över att visa upp. Men vafan, jag är ärlig istället. Dessa är de som fått mig att fastna tillräckligt för att besöka dem varje dag.

 

Kissie - Ja det är väl lika bra att öppna stort. Jag är fast! Har följt Kissies blogg i typ två år, så uppenbart skriver hon på ett sätt som lockar/fascinerar, eller så är det bara att man kan lita på hennes uppdatering. När jag läser bloggar är det för att roas, och jag roas inte speciellt av att få läsa ett skitbra inlägg om dessa inläggen bara kommer en gång i månaden. Hellre skit som man kan skratta åt flera gånger om dagen.

Malin - Självklart roas jag av att få läsa om min syrras liv i utlandet. Förut i Holland, nu i Oxford. Det är bra att få koll på henne, och dessutom har hon ju helt klart Sveriges bästa bloggadress!

Hanna - "Hanna liten simhopp" var den som inspirerade mig att kasta mig in i bloggvärlden. Jag följer fortfarande hennes blogg och håller småkoll på henne, även om hon nog var flitigare med uppdateringarna förr.

Heygia - Sveriges snyggaste tjej - TYP! En kopia av Angelina Jolie, men med en sjukt slapp inställning till livet. En jäkel på fotografi vilket tillsammans med hennes utseende var det som fick mig att börja följa hennes blogg för ett antal år sedan.

Lowe - Också en snygg fotograferande tjej som mest tjusar mig med sin inredning och foton från livet. Hennes videor är också fantastiska.

Victoria - Modebloggerska som tyvärr blivit lite för kommersiell och lite för inspirerad av Elin Kling. Enligt mig en härlig smak för inredning och bildkomponering, även om det som sagt syntes bättre förr. Dock får man fortfarande värdefulla tips lite då och då!

Originalet - Angelina driver en blogg som påminner om en tvättäkta tjejtidning. Mode, smink, kropp, träning, mat, vänner och killar. Jag förstår inte var hon hittar all tid till att uppdatera med så många inlägg om dagen, som dessutom ofta verkar ha krävt en hel del surfande för att bygga upp. Hon har absolut inte samma smak som jag, och jag skulle aldrig få för mig att bli så strikt och fanatisk kring mat och träning, men lik förbaskat blir jag ofta inspirerad av hennes blogg.

Josefine - Min bästa vän när jag var typ 7-11, men sen flyttade hon till Ystad och vi gled ifrån varandra. När hon hittade mig på Facebook för nåt halvår sedan började jag följa hennes blogg och slås av hur mycket jag känner igen av henne, trots att det gått så många år.

Carolina - Carolina Gynning känner de flesta till, men jag måste i alla fall erkänna att min syn på henne tvärvände så fort jag började läsa hennes blogg. Smak (för livets goda), smak (för inredning), smak (för konst) och smak (för kläder). Dessutom sjukt snygg nuförtiden! Ännu ett plus i kanten för hennes videoinlägg, det får det att bubbla av skratt långt inne i maggropen när jag tittar på dem.

 

Japps, slut på bloggbombarderingen! Hoppas er syn på mig inte förändrades helt nu när jag var ärlig med vad som roar mig!

1. Varför började du blogga?
2. Vilka bloggar följer du?
3. Vilken är din favoritfärg?
4. Vilken är din favoritfilm?
5. Vilket land/länder skulle du vilja besöka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0